ZBIGNIEW
BENEDYKTOWICZ |
Czas
etnografii |
2 |
Biografia i sztuka
|
|
|
KRYSTYNA BARTOL
|
Czytaj, czytaj
Homera...
|
5 |
|
|
|
GIOVANNI
CERRI |
Odyseusz
- bohater, który opowiada własną historię
,
przełożyła
Krystyna Bartol
|
6 |
|
|
|
ALEKSANDRA
MELBECHOWSKA-LUTY |
Cywilizacja,
Trans-Atlantyk. Ocean, Okręty, Przystanie Norwida i
Gombrowicza |
17 |
|
|
|
LECH SOKÓŁ |
Edgar,
Duke of Nevermore i Bungo. Bronisław Malinowski jako postać w twórczości Stanisława Ignacego
Witkiewicza |
29 |
|
|
|
KATARZYNA
SUCHCICKA |
Dwa orły
- rozmowa z Agnetą Pleijel |
37 |
|
|
|
AGNETA
PLEIJEL |
Lord
Nevermore, przełożyła Iwona Jędrzejewska |
41 |
|
|
|
ANNA
MALANOWSKA |
Teatralizacja
pogrzebu Stanisława Ignacego Witkiewicza |
53 |
|
|
|
TOMASZ
GRYGIEL |
Zwycięstwo
sztuki nad czasem? Z aktualnych przesłanek
myśli Artura Schopenhauera |
69 |
|
|
|
TERESA
GRZYBKOWSKA |
Dama z
Elche |
73 |
Etnologia
dzisiaj
|
|
BARBARA
CZARNIAWSKA |
O zapotrzebowaniu na symetryczną etnologię |
79 |
|
|
|
JERZY
S. WASILEWSKI |
Etnolog w
podróży. Konfucjusz przed kamerami, szamanki przy mikrofonie |
87 |
Antropologia
miasta
|
|
TOMASZ
SZERSZEŃ |
„W cieniu
wieżowca": próba antropologicznego spojrzenia
na nową architekturę Warszawy |
94 |
|
|
|
PETER
J. MARTYN |
Troja
Brytyjska w centrum kraju? O kwestii świetności i
zaniku cywilizacji miejskiej |
104 |
Licheń
i współczesna wrażliwość religijna
|
|
EWA
KLEKOT |
Święte obrazki, Licheń i sąd smaku |
117 |
|
|
|
GRZEGORZ
SOKÓŁ |
Matka Boska Częstochowska jako polski symbol
narodowy |
120 |
|
|
|
AGNIESZKA
KULA |
Licheńska
Golgota jako przykład wznowienia tradycji oraz popularności
nabożeństwa Drogi Krzyżowej |
126 |
|
|
|
ANTONINA
BEREZA |
Sposób
funkcjonowania współczesnego obrazka dewocyjnego |
135 |
|
|
|
MAGDALENA
JAGIEŁŁO |
Od świętości
do codzienności - czyli o profaniczności obrazka dewocyjnego
u schyłku epoki audiowizualnej |
141 |
|
|
|
IZABELLA
DZIENISIEWICZ |
Wizerunek
Lichenia w mediach i w oczach pielgrzymów |
149 |
|
|
|
JACEK
OLĘDZKI
|
Sanktuarium Maryjne w Bardo Śląskim |
159 |
|
Współczesna
świadomość mirakularna |
164 |
|
|
|
KAROLINA
SIEMION |
Woda
zwyczajna — Woda cudowna |
172 |
Biografia
i etnologia - Victor Turner |
|
MATHIEU
DEFLEM |
Rytuał,
anty-struktura i religia, czyli Victora Turnera procesualna analiza symboli |
188 |
|
|
|
MAŁGORZATA BARANOWSKA
|
Kolekcja
nieidealna. Pocztówka
|
200 |
|
|
|
JAN
GONDOWICZ
|
Pasje pastora Dodgsona |
207 |
|
|
|
ANDRZEJ
PIEŃKOS |
„Moje
budowle to papier, tak jak moje pisma". Siedziby angielskich pisarzy XVIII wieku |
209 |
|
|
|
ZBIGNIEW
OSIŃSKI
|
Samotność Osterwy. Co dalej w badaniach nad Redutą? |
219 |
|
|
|
MICHAŁ
ŁUCZEWSKI |
Jak Białoruski
kwiatek z Ameryką się pasował |
229 |
|
|
|
ANNA
SPISS |
O pożytkach
płynących ze „śmieci" |
237 |
Recenzje
|
|
TERESA
GRZYBKOWSKA |
Norwid na nowo rozpoznany |
240 |
|
|
|
JACEK
OLĘDZKI |
Siedzi baba na cmentarzu |
242 |
|
|
|
ALEKSANDER
JACKOWSKI |
Inni |
249 |
|
|
|
JACEK
OLĘDZKI |
Jedną kreską kreślone albo dlaczego w kwietniu wróble
kąpią się w piasku |
252 |
|
|
|
SŁAWOMIR
SIKORA |
Etnografia
jako sposób życia albo spotkania z muzykami wiejskimi |
257 |