WIESŁAW
SZPILKA |
Chodząc
w Tatry |
3 |
|
|
|
TOMASZ
Szerszeń
|
Warszawa
zniszczona, Paris
n'existe plus: obrazy
miasta w ruinie |
5 |
|
|
|
JUDITH OKELY
|
Wizualizm
i krajobraz: patrzeć i widzieć w Normandii, przełożyła
Iwona Kurz |
11 |
|
|
|
EWA
KOCÓJ |
Mój
wróg, mój przyjaciel, czyli co Rumuni
widzą na ikonach Sądu Ostatecznego malowanych cerkwi na
Bukowinie? |
23 |
|
|
|
JOANNA
BENEDYKTOWICZ |
Opus musivum.
Program ideowy mozaiek raweńskich w
VI w. na przykładzie San Vitale, San Apolinare Nuovo i
San Apolinare in Classe |
41
|
|
|
|
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ,
KRZYSZTOF BIELAWSKI, WIESŁAW JUSZCZAK,
LESZEK
KOLANKIEWICZ, WŁODZIMIERZ LENGAUER
|
Eleusis.
Dyskusja
wokół książki Karla Kerényiego |
61
|
|
|
|
WłodzimierZ
LENGAUER |
Eleusis |
75 |
|
|
|
STANISŁAW
FIJAŁKOWSKI
|
Kilka problemów
budowy obrazu w pismach Władysława
Strzemińskiego |
93 |
|
|
|
ALEKSANDRA
MELBECHOWSKA-LUTY
|
„Posąg jest
przezroczem, duchowym widziadłem". Kilka
przypomnień o mitach i magii skulptury |
97 |
|
|
|
ALEKSANDER
JACKOWSKI |
W kręgu
sztuki trudnej do nazwania (Krzysztof
Okoń, Roman Śledź, Władysław Rząb) |
109 |
|
|
|
HUBERT
CZACHOWSKI |
Formy
duszy. Rozmowa
z Michałem Kokotem |
115 |
|
Między
światami - Michał
Kokot |
128
|
|
|
|
JANUSZ BARAŃSKI |
Antropologia,
między przed- a ponowoczesnością — garść wróżb na
nowy wiek |
130 |
|
|
|
PATRYCJA
CEMBRZYŃSKA |
Etnograficzny
surrealizm W. Hasiora |
151 |
|
|
|
HANNA
KIRCHNER |
Hasior.
Opowieść na dwa głosy |
161 |
|
|
|
ANNA
NIEDŹWIEDŹ |
Sztuka
czytania ikon. (Robin Cormack, "Malowanie duszy - Ikony,
maski pośmiertne i całuny", Universitas, Kraków 1999) |
169 |
|
|
|