JOHANN
WOLFGANG NIKLAUS |
Antropologia
teatru i rekonstrukcja średniowiecznego dramatu liturgicznego |
4 |
|
Świadectwo
Egerii, przełożył
Jan Wierusz-Kowalski |
9 |
BŁAŻEJ
MATUSIAK OP |
Wokół Egerii |
15 |
J.
BORKOWICZ, R. HUZARSKI, M. KLINGER, A.
KULIGOWSKA-KORZENIEWSKA, R. LEWANDOWSKI, A. LEWAŃSKA, B.
MATUSIAK, W. MICHERA, J. PALIKOT, M. SICIAREK |
Dramat liturgiczny dzisiaj. Wątpliwości, nadzieje, wizje. Zapis
spotkania w KIK-u |
19 |
JULIAN
LEWAŃSKI |
Artystyczne
aspekty udramatyzowanej liturgii, jej swoista
poetyczność i teatralność |
32 |
MAGDALENA
MIJALSKA |
Wprowadzenie
do Ludus
Danielis. Przewodnik
po kilku kręgach teatru liturgicznego |
38 |
MARCEL
PERES |
Od
Moraw po Toledo. Tradycja śpiewu mozarabskiego
w kontekście poszukiwań związanych z praktyką,
przełożyła
Katarzyna Jackowska |
43 |
MICHAŁ
SICIAREK |
O
wykonywaniu pieśni nabożnych w kręgu bernardyńskim na
przełomie XV i XVI
wieku |
46 |
IOSIF
VIVILAKIS |
Wprowadzenie
do dramatu bizantyjskiego,
przełożył
Maciej Kaziński |
57 |
SVETLANA
BUTSKAYA |
Kunicza
– wieś staroobrzędowców w Mołdawii,
przełożyła
Larysa Stegienko |
69 |
RAFAŁ
LEWANDOWSKI |
Epifanie Bachusa |
74 |
ALEKSIS
SOLOMOS |
„Ta scena dzieje się w
Niebie”, przełożył
Rafał Lewandowski |
75 |
|
Liturgia
na Trzech zbożnych młodzianków w piecu ognistym, przełożył
Michał Koss |
81 |
MICHAELIS
ADAMIS |
Oficjum
Trzech zbożnych młodzianków w piecu ognistym,
przełożył
Maciej Kaziński |
83 |
RAFAŁ
LEWANDOWSKI |
Apokryficzność
obrazu: ikony świętych Konstantyna i Heleny w Anastenariach |
86 |
GERARDUS
VAN DER LEEUW |
Święta
gra. Reminiscencje, przełożyli
Zbigniew Benedyktowicz i Sławomir Sikora |
93 |
MARCEL
PERES |
Podjąć
na nowo refleksję nad tradycją – z Marcelem Pérèsem rozmawia
ksiądz Claude Barthe, przełożył
Błażej Matusiak OP |
98 |
JACEK
JAN PAWLIK SVD |
Poszukiwania |
106 |
TONI
CASALONGA |
A
Granitula, przełożył Maciej Kaziński |
112
|
BERNARDIN
ŠKUNCA OFM |
Tradycyjne,
ludowe procesje pasyjne Wielkiego Tygodnia na wyspie Hvar, przełożyła
Agata Harz |
113 |
KATARZYNA
JACKOWSKA |
W
poszukiwaniu „harmonii totalnej”, czyli o tym, czemu służą
procesje w Castelsardo |
118 |
KRZYSZTOF
MARIA BYRSKI |
Indyjski
teatr świątynny i dramat liturgiczny |
136 |
ANNA
ŁOPATOWSKA |
Poszukiwania
Gestu – Moje spotkanie z zespołem Scholi Teatru Węgajty |
141 |
MACIEJ
KAZIŃSKI |
Ludus
Passionis, Gra o Męce Pańskiej, manuskrypt Carmina Burana, Benediktbeuern, XIII
w. – nota |
148 |
|
Ludus
Passionis. Gra o Męce Pańskiej |
155 |
MONIKA
PAŚNIK-PETRYCZENKO |
Schola Teatru Węgajty |
167 |
RENATA
ROGOZIŃSKA |
Nic stoi w mandorli |
169 |
|
O ikonie |
175 |
ZBIGNIEW
WŁADYSŁAW SOLSKI |
Nieznana
realizacja Historyi o Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim |
178 |
BOGUSŁAW
KIERC |
Wyłażenie z wora |
186 |
|
|
|