| ZBIGNIEW
BENEDYKTOWICZ |
Wizje
etnografii. Czytanie i pisanie antropologii w kulturze
wizualnej |
3 |
| |
|
|
| Antropologia
i historia |
|
|
|
|
| MICHEL
DE CERTEAU |
Historia
i antropologia u Lafitau, przełożyła
Ewelina Godlewska |
8 |
|
|
|
| ROGER
BASTIDE |
Dzika
świętość, przełożył
Jacek Jan Pawlik |
23 |
|
|
|
| JACEK
JAN PAWLIK |
Źródła,
symbolika i znaczenie tańca afrykańskiego |
32 |
|
|
|
| BEATA
DI BIASIO |
Porwanie
Europy i totalitaryzm. Wizualizacje mitu Europy w polskim
malarstwie drugiej połowy XX wieku |
40 |
|
|
|
| JERZY
MIZIOŁEK |
„Golgota”
Jana Styki w Forest Lawn. O największym obrazie świata i
jego niezwykłej historii |
50 |
| |
|
|
| Dwa
Teatry – dwa światy |
|
|
|
|
| DARIUSZ
KOSIŃSKI, IRENEUSZ GUSZPIT |
Dwa
teatry – dwa światy |
61 |
|
|
|
| MARIA
OSTERWA-CZEKAJ |
Glosa
emocjonalna |
62 |
|
|
|
| IRENEUSZ
GUSZPIT |
Dwa
teatry – dwa światy: dzień pierwszy |
63 |
|
|
|
| JAN
CIECHOWICZ |
Teatr
w podróży. Wędrowanie jako poznanie |
69 |
|
|
|
| WOJCIECH
DUDZIK |
Czego
nauczyły mnie Gardzienice |
73 |
|
|
|
| HENRYK
IZYDOR ROGACKI |
Osterwa
Skamandrytów |
78 |
|
|
|
| JOANNA
ELIZA PAWELCZYK |
Mieczysław
Limanowski – prekursor polskich „Dziadów
kulturowych” |
84 |
|
|
|
| KATARZYNA
REGULSKA |
Reduta
J. Ostrewy i M. Limanowskiego a Vieux Colombier J.
Copeau |
90 |
|
|
|
| WANDA
ŚWIĄTKOWSKA |
„Każdy
szekspirowski twór – wywołuje spór”, czyli o Hamlecie
Juliusza Osterwy |
95 |
|
|
|
| TADEUSZ
KORNAŚ |
Wyprawy
Konstantego Stanisławskiego i Włodzimierza
Staniewskiego |
101 |
|
|
|
| ALICJA
MAŃKOWSKA |
Droga
do odnalezienia sensu w tyglu kultur |
108 |
|
|
|
| MONIKA
BIAŁECKA |
Od
kontrkultury do alternatywy – dla tych, którym nie
wystarcza Kościół |
113 |
|
|
|
| MAŁGORZATA
DZIEWULSKA |
Po
ludzkie ślipia |
120 |
|
|
|
| DARIUSZ
KOSIŃSKI |
Teatr
z ducha muzyki – rzeka Gardzienice |
124 |
|
|
|
| MAŁGORZATA
JABŁOŃSKA |
Dramaturgia
ciała. Zarys projektu badawczego na przykładzie analizy
praktyk cielesnych OPT Gardzienice |
129 |
|
|
|
| JADWIGA
M. RODOWICZ |
„Ćwiczenia
gardzienickie” a niektóre aspekty formy (kata) w tradycji
sztuk walki i widowisk w Japonii |
136 |
|
|
|
| WŁODZIMIERZ
STANIEWSKI |
Prymatologia
teatru? |
143 |
|
|
|
| ZBIGNIEW
OSIŃSKI |
Reduta
dzisiaj |
148 |
|
|
|
| KATIA
MICHAJŁOWA |
Charakterystyka
semantyczna śpiewającego dziada wędrownego, przełożyła
Hanna Karpińska |
157 |
|
|
|
| ALEKSANDRA
MELBECHOWSKA-LUTY |
Jerzego
Markiewicza świat wyobrażony |
170 |
|
|
|
| KORNELA
BINICEWICZ |
Sprzedana
muzyka |
177 |