|
|
|
|
TOMASZ SZERSZEŃ |
Aby Warburg, nasz bliźni |
5 |
|
|
|
|
|
Aby Warburg: sejsmograf nowoczesności |
|
|
ANDRZEJ TUROWSKI |
Historia sztuki w dobie szaleństwa |
11 |
|
KRZYSZTOF RUTKOWSKI |
Warburg i wąż |
15 |
|
ABY WARBURG |
Sejsmografie, przełożył Józef Bury |
27 |
|
ABY WARBURG |
Burckhardt i Nietzsche,
przełożył Ryszard Kasperowicz |
28 |
|
TOMASZ SZERSZEŃ |
Demony
wojny według Warburga. Kriegskartothek |
29 |
|
RYSZARD KASPEROWICZ |
Obraz w koncepcji Aby’ego Warburga |
33 |
|
|
|
|
|
Podróż
amerykańska: etnologia i historia sztuki |
|
|
ABY WARBURG |
Obrazy
z terytorium Indian Pueblo w Ameryce Północnej, przełożyła
Paulina Sosnowska, redakcja naukowa Ewa Klekot, Krzysztof
Pijarski |
41 |
|
KATIA MAZZUCCO |
Bilder, Reise, Schlangenritual. Nota do
dokumentów i materiałów związanych z podróżą Aby’ego Warburga do
Indian Pueblo, przełożył Mateusz Salwa |
55 |
|
EWA KLEKOT |
Narracje o pewnej podróży |
60 |
|
ULRICH RAULFF |
Siedem
skór węża. Oraibi, Kreuzlingen i z powrotem: stacje w podróży ku
światłu, przełożył Tomasz Szerszeń |
65 |
|
DAVID FREEDBERG |
Maska
Warburga. Studium z zakresu idolatrii, przełożyła Ewa Klekot |
70 |
|
BENEDETTA
CESTELLI GUIDI |
Aby Warburg i Franz
Boas. Dwa listy z Archiwów Warburgowskich. Korespondencja
między Franzem Boasem i Aby’m Warburgiem (1924-25),
przełożył Mikołaj Gliński |
82 |
|
GOSHKA MACUGA, JULIÁN GASTELO |
Snake
Society (fragmenty), przełożyła Katarzyna Bojarska |
87 |
|
MONIKA SZEWCZYK |
Zapis
rozmowy z Goshką Macugą, przekład zbiorowy |
91 |
|
|
|
|
|
Niedokończone leczenie: przypadek Warburga |
|
|
LUDWIG BINSWANGER |
List do
Zygmunta Freuda, przełożył Krzysztof Rutkowski |
93 |
|
DAVIDE STIMILLI |
Tynktura Warburga, przełożył Mateusz Salwa |
94 |
|
CHANTAL MARAZIA |
Ludwig
Binswanger i rytuał ozdrowienia, przełożył Mateusz Salwa |
104 |
|
JOSEPH LEO KOERNER |
Wykład
jako rytuał przejścia, przełożył Tomasz Swoboda |
107 |
|
|
|
|
|
Atlas Mnemosyne i sztuka współczesna |
|
|
ABY WARBURG |
Atlas Mnemosyne. Wprowadzenie,
przełożył Krzysztof Pijarski |
110 |
|
ABY WARBURG |
Śniadania na trawie Maneta. Wzorotwórcza
funkcja pogańskich bóstw elementarnych dla nowoczesnego odczucia
natury, przełożył Krzysztof Pijarski |
116 |
|
KATIA MAZZUCCO |
Mnemosyne: Bilderdemonstration, Bilderreihen,
Bilderatlas.
Chronologiczna prezentacja dokumentów związanych z Atlasem
Warburga, przełożył Mateusz Salwa |
120 |
|
GEORGES DIDI-HUBERMAN |
Atlas
Mnemosyne jako montaż, przełożył Tomasz Swoboda |
143 |
|
GIORGIO AGAMBEN |
Aby
Warburg i narodziny kina, przełożył Mateusz Salwa |
148 |
|
PHILIPPE-ALAIN MICHAUD |
Przekraczanie granic: Mnemosyne –
pomiędzy historią sztuki a kinem,
przełożył
Łukasz Zaremba |
149 |
|
ANDRZEJ LEŚNIAK |
Wstęp do politycznej analizy Atlasu Mnemosyne Aby’ego Warburga |
156 |
|
PAWEŁ MOŚCICKI |
Sejsmografy przewrotu. Gesty rewolucyjne jako Pathosformeln |
162 |
|
MATTHEW RAMPLEY |
Archiwa
pamięci: Pasaże Waltera Benjamina i Atlas Mnemosyne Aby’ego
Warburga, przełożył Krzysztof Pijarski |
174 |
|
BENJAMIN BUCHLOH |
Atlas Gerharda Richtera: archiwum
anomiczne, przełożyła Katarzyna Bojarska |
184 |
|
MARTA DZIEWAŃSKA |
Ćwiczenie z wyobraźni. Atlas. Jak unieść świat na własnych
barkach? Georges’a Didi-Hubermana w Museo Reina Sofia w Madrycie |
195 |
|
|
|
|
|
Pamięć społeczna a historia sztuki |
|
|
GIOVANNI CARERI |
Aby
Warburg. Rytuał, Pathosformel i forma pośrednia, przełożył
Tomasz Swoboda |
202 |
|
EMILIA OLECHNOWICZ |
Pośmiertne życie antyku. Medycejskie intermezza z 1589 roku |
216 |
|
JACEK JAŹWIERSKI |
Ekspresja i tradycja artystycznych
zapożyczeń: Warburg – Gombrich – Reynolds |
222 |
|
|
Podziękowania i źródła artykułów |
230 |
|
WIESŁAW JUSZCZAK |
Thalamos Odysa |
232 |
|
MAŁGORZATA SOBIERAJ |
Jak dwa zwierciadła |
240 |
|
JOANNA M. SOSNOWSKA |
Stopy Barbary Radziwiłłówny |
252 |
|
JACEK DOBROWOLSKI |
Symbolika wierzby jako drzewa życia i
śmierci w Polsce w kontekście kultur Europy, Śródziemnomorza i
Azji |
259 |
|
RENATA ROGOZIŃSKA |
Treij. O malarstwie Jerzego Ćwiertni
(1928–2009) |
275 |
|
MONIKA MILEWSKA |
Faszyzm i jego rzymski mit |
286 |
|
KATARZYNA PROT |
Od azylu poprzez dom wariatów do domu
własnego |
294 |
|
PRZEMYSŁAW STROŻEK |
Fotodinamismo 100! Bragaglia, Boccioni,
Bergson i problemy futurystycznej fotografii |
299 |
|
KRZYSZTOF LIPKA |
Sfinksy. Motywy znaczące jako próba usemantycznienia struktury
muzycznej |
305 |
|
IRENEUSZ GUSZPIT |
Apocalypsis cum figuris – życie po życiu |
315 |
|
MAŁGORZATA DZIEWULSKA, ZBIGNIEW
BENEDYKTOWICZ |
Grotowski–Flaszen – rozmowa o filmie i
teatrze |
325 |
|
|
Historia jednego obrazu – Witkacy na
Lubelskiej |
338 |
|
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ |
Historia jednego obrazu na Lubelskiej – rozmowa z Piotrem
Borowskim |
339 |
|
IWONA LUBA |
Pejzaż
australijski, 1923 |
349 |
|
MAGDALENA KRASZEWSKA |
O
Pejzażu australijskim, dr Kraszewskim i domu w Zakopanem |
356 |
|
|
|
|
|
Zakopiańczycy w poszukiwaniu tożsamości |
|
|
KUBA
SZPILKA |
Zakopiańczycy |
365 |