|
|
DARIUSZ CZAJA |
Antropologia, literatura, Miłosz |
3 |
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ |
Antropologia i poezja |
6 |
|
|
Ambiwalencje |
|
PAWEŁ PRÓCHNIAK |
Podszewka nocy |
9 |
ALEKSANDRA JANUS |
Poszczególne wypadki |
15 |
ANDRZEJ KRAMARZ |
Fotografie – Widzenia nad Zatoką San Francisco |
19 |
ZOFIA KRÓL |
Poeta uważny |
23 |
WOJCIECH BAŁUS |
„Katalog danych, którym wymyka się ostateczny sens” |
30 |
ROMA SENDYKA |
Anagogicus |
43 |
JÓZEF SADZIK |
Między Światłością a Ciemnością |
50 |
DARIUSZ CZAJA |
Lekcje biologii |
53 |
SŁAWOMIR MAZUREK |
Ostrożny rzecznik Don Kichotów |
63 |
MICHAŁ MASŁOWSKI |
Kult świętej dziury. Trzy oblicza nihilizmu |
69 |
PIOTR JAKUB FEREŃSKI |
Antropologia imperializmu |
75 |
|
|
|
Tematy biblijne |
|
PIOTR KŁOCZOWSKI, ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ |
„Dokąd mnie wznosisz, różo złota?”. O ks. Sadziku, Miłoszu,
Lebensteinie i Biblii – zapis rozmowy |
81 |
|
|
|
Hiob |
|
KS. JÓZEF SADZIK |
Fragmenty |
90 |
|
Księga Hioba, (fragmenty),
tłum. Czesław Miłosz |
91 |
|
Hiobowe wieści. Epigrafy |
93 |
SERGIO QUINZIO |
Komentarz do Hioba,
tłum. Anna Dudzińska-Facca |
96 |
ANDRÉ NEHER |
Faust, Golem, Hiob, tłum.
Maryna Ochab |
102 |
STANISŁAW KRAJEWSKI |
Księga Hioba dla nas |
113 |
KRYSTYNA CZERNI |
Skąd cierpienie? |
117 |
JERZY NOWOSIELSKI |
Problem cierpienia w sztuce |
119 |
JULIA HARTWIG |
Sny sprawiedliwych |
123 |
|
Nad Dziejami Apostolskimi |
124 |
|
|
|
Apokalipsa |
|
|
|
Apokalipsa św. Jana (fragmenty),
tłum. Czesław Miłosz |
127 |
|
Jeźdźcy Apokalipsy. Epigrafy |
128 |
SERGIO QUINZIO |
Komentarz do Apokalipsy,
tłum. Anna Dudzińska-Facca |
131 |
ANDRIEJ TARKOWSKI |
Apokalipsa, tłum. Seweryn
Kuśmierczyk |
147 |
|
|
|
Spojrzenia |
|
MAŁGORZATA MALIBORSKA |
Miłosz Tutejszy. Rozmowa z Wojciechem Prażmowskim |
151 |
LUDWIK STOMMA |
Chwila |
156 |
WIESŁAW SZPILKA |
W ogrodzie świata |
159 |
DARIUSZ KOSIŃSKI |
Panteon. Patron. Pa, pa, pa |
162 |
|
|
|
Warszawa Miłosza |
|
MAREK ZALESKI |
Warszawa Miłosza. Wprowadzenie |
167 |
MARTA ZIELIŃSKA |
Miłosz w Warszawie. Percepcja przestrzeni nieoswojonej |
169 |
JACEK LEOCIAK |
Miłosz patrzy na getto. Paradoksy bliskości i oddalenia w
doświadczeniu przestrzeni Warszawy okupacyjnej |
176 |
GRAŻYNA BORKOWSKA |
Na przełomie. Miłosz i inni |
|
AGATA BIELIK-ROBSON |
Faust warszawski albo nienawiść do miasta |
192 |
|
|
|
Tematy do odstąpienia |
|
CZESŁAW MIŁOSZ |
Las |
196 |
|
Tajemnica kotów |
197 |
|
Muzyka |
197 |
KRZYSZTOF KONIECZNY |
Leśna dolina |
198 |
BOGDANA PILICHOWSKA |
Kocie imiona |
200 |
MARCIN GMYS |
Muzyka i jajecznica |
201 |
|
|
|
Historia jednego obrazu: Józef Czapski,
Portret Janusza Przewłockiego, 1933 |
|
|
Historia jednego obrazu – Czapski na
Lubelskiej |
202 |
PIOTR KŁOCZOWSKI |
O Józefie Czapskim i Wybranych kartkach
|
205 |
PIOTR BOROWSKI |
O Januszu Przewłockim |
212 |
JÓZEF CZAPSKI,
JANUSZ PRZEWŁOCKI |
Fragmenty tekstów |
214 |
|
|
|
Recenzje |
|
|
PAWEŁ PRÓCHNIAK |
Pylne drogi, dukty pisma |
219 |
ALEKSANDRA JANUS |
Fikcje podróżne |
221 |
|
|
Antropologia i poezja. Wypisy z (etnograficznych) ksiąg
użytecznych |
|
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ |
Wstęp do Księgi obrazów |
224 |
LUDWIK STOMMA |
Etnologia w rozterkach (fragment) |
230 |
DARIUSZ CZAJA |
„Inscape”. Kultura jako Misterium |
233 |
WIESŁAW SZPILKA |
Ludzie z Centrum |
236 |
WIESŁAW SZPILKA |
Czas niezwykły |
237 |
JERZY SŁAWOMIR WASILEWSKI |
Tabu (fragment) |
239 |
|
|
|