|
Antropologia futbolu |
|
|
DARIUSZ CZAJA, TOMASZ SZERSZEŃ |
Piłka jak świat |
4 |
|
ZBIGNIEW
BENEDYKTOWICZ |
„Świat nie jest
piłką futbolową...”?!
Antropologia futbolu |
6 |
|
KAZIMIERZ WIERZYŃSKI |
Match footballowy |
18 |
|
|
|
|
|
Historie |
|
|
HORST
BREDEKAMP |
Stopa, Fortuna,
piłka. Platońska zasada handicapu. Kula i deficyty pełni,
przeł. Mikołaj Gliński |
19 |
|
STANISŁAW DYGAT, GUSTAW HOLOUBEK, TADEUSZ
KONWICKI |
Przepraszamy za usterki |
25 |
|
PRZEMYSŁAW KANIECKI |
Mniejsza o medale. Dygat, Konwicki i Holoubek jako komentatorzy
mundialu 1974 |
39 |
|
STANISŁAW BARAŃCZAK |
Nie będzie Neeskens pluł nam w twarz |
44 |
|
JURIJ
ANDRUCHOWYCZ |
Gra z liczbami
losowymi,
przeł. Michał Petryk |
45 |
|
MAREK BIEŃCZYK |
Futbol jako przestrzeń marzeń |
55 |
|
KRZYSZTOF MĘTRAK |
Alchemia „zośki” |
61 |
|
JERZY GÓRZAŃSKI |
Piłka uległa czy niepodległa? |
62 |
|
JERZY GÓRZAŃSKI |
Śnieg |
63 |
|
DANILO FACCA |
Pallone, caccio i ciasteczka Liedholma |
64 |
|
KASPER BAJON |
Smutek calcio |
68 |
|
SIMON KUPER |
Bunkry i cygara: Holokaust i narodziny Wielkiego Ajaxu, przeł.
Aleksandra Janus |
72 |
|
IWONA KURZ |
Mecze i gry oświęcimskie. Piłka nożna w KL Auschwitz-Birkenau |
79 |
|
|
|
|
|
Widowiska |
|
|
|
DARIUSZ CZAJA |
Gra metafor. Pisarze o futbolu |
85 |
|
DARIUSZ KOSIŃSKI |
Wieczór w teatrze marzeń. Uwagi o (nie)teatralności piłki nożnej |
93 |
|
MATEUSZ KANABRODZKI |
Tak się echem niosą wuwuzele |
101 |
|
ZBIGNIEW PASEK |
Jakie zbawienie daje Cracovia? Duchowo-transgresyjny wymiar
piłki nożnej |
104 |
|
PIOTR JAKUB FEREŃSKI |
Perła w koronie |
115 |
|
LUDWIK STOMMA |
1:0, czyli ludzie jak bogowie |
121 |
|
|
|
|
|
Tożsamości |
|
|
|
ROBERTO DA MATTA |
Futebol. Notatki, przeł. Tomasz Szerszeń |
125 |
|
MACIEJ ROŻALSKI |
Torcidas |
131 |
|
MAGDALENA BARBARUK |
Futbol jako maszyna kulturowa? Narracje o argentyńskiej
tożsamości |
135 |
|
MAGDA SZCZEŚNIAK |
Tęczowe szaliki, czyli za cztery lata będzie za późno |
145 |
|
ZBIGNIEW MAJCHROWSKI |
Futbol jako wprowadzenie do gender studies |
153 |
|
JO
HARPER |
Koniec bohaterów.
Klasa społeczna a upadek angielskiej piłki, przeł. Mikołaj
Gliński |
157 |
|
KAROLINA KOSIŃSKA |
A może pójdziemy na mecz? Futbol według Kena Loacha |
160 |
|
AMELIA SERRALLER CALVO |
Hiszpańska rzeczywistość z perspektywy piłki nożnej |
165 |
|
JANUSZ DRZEWUCKI |
Globalizacja, piłka nożna i coś jeszcze |
171 |
|
|
|
|
|
Języki |
|
|
TOMASZ SZERSZEŃ |
Melancholie Zidane’a |
175 |
|
MARC ARTIGAU |
Fikcje piłkarskie, przeł. Amelia Serraller Calvo |
179 |
|
MATEUSZ
KANABRODZKI |
Fragmenty dyskursu miłosnego o piłce nożnej. Początek |
181 |
|
|
The Beautiful Game |
187 |
|
|
The Fields of Athenry |
188 |
|
*** |
„Szalony krzyk podnosi się w tej chwili”. Wembley jako tekst
|
189 |
|
ŁUKASZ SOCHACKI |
„Bitwa o Anglię”. Wembley w zwierciadle prasy |
205 |
|
BARBARA MAGIEROWA, ANTONI KROH |
Piłka jest okrągła albo kwadratowa, czyli o polszczyźnie
futbolowej |
219 |
|
|
|
|
|
Portrety |
|
|
|
TOMASZ
SZERSZEŃ |
Diego Maradona: święta historia |
241 |
|
DARIUSZ CZAJA |
Lew i Pchła. Sztukmistrz z Rosario |
249 |
|
KASPER BAJON |
Opisać Tottiego |
254 |
|
MAREK BIEŃCZYK |
Twarz Beenhakkera |
261 |
|
|
|
|
|
Sztuki |
|
|
|
HORST BREDEKAMP |
Płodna chwila, przeł. Mikołaj Gliński |
264 |
|
ŁUKASZ ZAREMBA |
Płaskie obrazy głębokiej gry |
272 |
|
MARCIN DRABEK |
Wizualność futbolu |
278 |
|
PRZEMYSŁAW STROŻEK |
Poza meczem. Zagadnienie piłki nożnej w polskiej sztuce
współczesnej |
282 |
|
TOMASZ PLATA |
Adam Adach, Reprezentacja |
294 |
|
TADEUSZ LUBELSKI |
Mit czystego sportu. Wizerunek piłki nożnej w polskim filmie
fabularnym |
298 |
|
MICHAŁ OKOŃSKI |
Trening snu |
305 |
|
JUSTYNA CHMIELEWSKA |
Warszawa eurotyczna |
307 |
|
PRZEMYSŁAW J. OLSZEWSKI |
Etno 2012. Relacja z festiwalu kultury piłkarskiej |
312 |
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
*** |
Pisarze i piłkarze. Wypisy stadionowe |
320 |
|
|
|
|
|
Przegląd prasy i czasopism |
|
|
MICHAŁ ZARANEK |
Historia nienawiści |
324 |
|
RAFAŁ
STEC |
FC
Niepodległa – czy Hiszpania się podzieli |
329 |
|
|
|
|
|
Słyszalny krajobraz |
|
|
KRZYSZTOF LIPKA |
Miasto i krzyk |
332 |
|
|
|
|
|
Historia jednego obrazu w Studium Teatralnym Piotra Borowskiego
na Lubelskiej |
|
|
PIOTR BOROWSKI |
Cudzoziemcy. Holland/Poland |
336 |
|
JOANNA WOLFRAM |
O obrazie Władysława Wankiego |
338 |
|
AGNIESZKA ROSALES RODRIGUEZ |
Ostrygarki, Władysława Wankiego |
340 |
|
WOJCIECH MARCHLEWSKI |
Holendrzy w Polsce |
343 |
|
*** |
Rondedans |
352 |