W.J.T. MITCHELL, Ikonoklazm w dobie „reprodukcji biocybernetycznej”.
Z W.J.T. Mitchellem rozmawiają Magda Szcześniak i Łukasz Zaremba
ŁUKASZ ZAREMBA, Ikonoklaści i ikono file
JAŚ ELSNER, Ikonoklazm jako dyskurs, przełożył Wojciech Michera
TOMASZ SWOBODA, Obraza obrazu
ROMA SENDYKA, Spolia (o obrazach na/w obrazach)
JOSEPH KOERNER, Ikona jako ikonostarcie, przełożył Wojciech Michera
WOJCIECH MICHERA, „Po tej stronie rzęs”. Nie-miejsce, nie-osoba,
foto-grafia
SZYMON WRÓBEL, Roland Barthes czyta Mapę i terytorium Michela
Houellebecqa
HITO STEYERL, W obronie nędznego obrazu, przełożył Łukasz Zaremba
MAGDA SZCZEŚNIAK, Obrazoburcze spojrzenia i większościowe obrazy
mniejszości
KATARZYNA BOJARSKA, Sztuka, która krzywdzi? Granice gestu
krytycznego wobec bolesnej pamięci (a cenzura)
MATEUSZ SALWA, Kamień obrazy. Jak odpowiedzieć obraźliwym obrazom?
KAMIL KOPANIA, Intymne zbliżenie z malutką Izą. Ataki na Galerię
Arsenał w Białymstoku w latach 2001-2005
GRIDLEY McKIM-SMITH, Retoryka gwałtu, język wandalizmu, przełożyli
Magda Szcześniak, Łukasz Zaremba
PAULINA KWIATKOWSKA, Lucky to be alive, czyli jak przetrwać w
świecie / jak przetrwać w obrazie
AGATA ZBOROWSKA, O ubraniach, które zbudziły obrazy koszmaru
AGNIESZKA PAJĄCZKOWSKA, Dobre, złe i „nowe” zdjęcia Zagłady
AGATA SIERBIŃSKA, Jak dostrzec Bin Ladena, by już nigdy go nie
zobaczyć?
ANNA MIKOŁEJKO, Peintres de l’âme
JACEK ŚWIDZIŃSKI, Timing: popęd komiksowych obrazów
VIVIAN C. SOBCHACK, No Lies: kino bezpośrednie jako gwałt,
przekład zbiorowy
MARCIN NAPIÓRKOWSKI, Odyseja Guerniki. Obraz, władza, śmierć i
pamięć historyczna
BORIS USPIENSKI, Czas w nosie Gogola (nos oczyma etnografa),
przełożył Bogusław Żyłko |