Konteksty logo 1.jpg

Konteksty logo 2.jpg
O nas kontakt redakcja prenumerata archiwum about us

2013 (rok LXVII)

nr 3 (302)

Spis treści:

 

English summaries

W.J.T. MITCHELL, Ikonoklazm w dobie „reprodukcji biocybernetycznej”. Z W.J.T. Mitchellem rozmawiają Magda Szcześniak i Łukasz Zaremba

ŁUKASZ ZAREMBA, Ikonoklaści i ikono file

JAŚ ELSNER, Ikonoklazm jako dyskurs, przełożył Wojciech Michera

TOMASZ SWOBODA, Obraza obrazu

ROMA SENDYKA, Spolia (o obrazach na/w obrazach)

JOSEPH KOERNER, Ikona jako ikonostarcie, przełożył Wojciech Michera

WOJCIECH MICHERA, „Po tej stronie rzęs”. Nie-miejsce, nie-osoba, foto-grafia

SZYMON WRÓBEL, Roland Barthes czyta Mapę i terytorium Michela Houellebecqa

HITO STEYERL, W obronie nędznego obrazu, przełożył Łukasz Zaremba

MAGDA SZCZEŚNIAK, Obrazoburcze spojrzenia i większościowe obrazy mniejszości

KATARZYNA BOJARSKA, Sztuka, która krzywdzi? Granice gestu krytycznego wobec bolesnej pamięci (a cenzura)

MATEUSZ SALWA, Kamień obrazy. Jak odpowiedzieć obraźliwym obrazom?

KAMIL KOPANIA, Intymne zbliżenie z malutką Izą. Ataki na Galerię Arsenał w Białymstoku w latach 2001-2005

GRIDLEY McKIM-SMITH, Retoryka gwałtu, język wandalizmu, przełożyli Magda Szcześniak, Łukasz Zaremba

PAULINA KWIATKOWSKA, Lucky to be alive, czyli jak przetrwać w świecie / jak przetrwać w obrazie

AGATA ZBOROWSKA, O ubraniach, które zbudziły obrazy koszmaru

AGNIESZKA PAJĄCZKOWSKA, Dobre, złe i „nowe” zdjęcia Zagłady

AGATA SIERBIŃSKA, Jak dostrzec Bin Ladena, by już nigdy go nie zobaczyć?

ANNA MIKOŁEJKO, Peintres de l’âme

JACEK ŚWIDZIŃSKI, Timing: popęd komiksowych obrazów

VIVIAN C. SOBCHACK, No Lies: kino bezpośrednie jako gwałt, przekład zbiorowy

MARCIN NAPIÓRKOWSKI, Odyseja Guerniki. Obraz, władza, śmierć i pamięć historyczna

BORIS USPIENSKI, Czas w nosie Gogola (nos oczyma etnografa), przełożył Bogusław Żyłko

 

strona główna