DARIUSZ CZAJA, Pieśni śpiewają. Przystanek
Jarosław
MACIEJ KAZIŃSKI, Pasje jarosławskie. „Pieśń
naszych korzeni”
PIOTR KAPLITA, Jarosław. Miasto na pograniczu
Muzyka, kultura, pamięć
BŁAŻEJ MATUSIAK OP, Muzyczna świątynia
ŁUKASZ TISCHNER, Ekskarnacja. O pewnym
dylemacie współczesności
ANNA CHĘĆKA-GOTKOWICZ, Słyszenie czyste:
doświadczanie muzyki w refleksji Pascala Quignarda
PASCAL QUIGNARD, Ostatnia lekcja muzyki Tch’eng
Liena, przeł. A. Chęćka-Gotkowicz
JORDI SAVALL, Muzyka, pamięć i łzy
DARIUSZ CZAJA, Biblioteka Savalla
Chorał gregoriański i liturgia
MARCEL PÉRÈS, Chorał starorzymski: Nowe
horyzonty rozumienia chorału gregoriańskiego i chorałowych
repertuarów Kościołów wschodnich, przeł. M. Kaziński
MIROSŁAW KOCUR, Mnich jako performer
BARTOSZ IZBICKI, Grać Straussa jak w Wiedniu,
śpiewać chorał jak w Rzymie
MARCEL PÉRÈS, Czy zniknięcie kantorów to koniec
liturgicznego śpiewu?
MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI, Dlaczego Kościół
przestaje śpiewać?
MARCEL PÉRÈS, Sztuka kantylacji u źródeł
przekazu wiary
BJÖRN SCHMELZER, Missa Caput: dwa lata po
nagraniu, które przywiodło nas do Jarosławia
Duch Bizancjum
EGON WELLESZ, Pochodzenie muzyki bizantyjskiej,
przeł. M. Kaziński
MACIEJ KAZIŃSKI, Głosy Bizancjum. Postscriptum
LYCOURGOS ANGELOPOULOS, Liturgia bizantyjska,
przeł. M. Kaziński
MICHAŁ KLINGER, Rola liturgii w prawosławiu.
Uwagi hermeneutyczne i z doświadczenia
Ks. HENRYK PAPROCKI, Teologia muzyki sakralnej
MARCIN ABIJSKI, Akatyst – muzyka
Panichida i powroty do źródeł. Wywiad
z Adrianem Sarbu
Psalmy Dawidowe
DARIUSZ CZAJA, Głos wcielony. Glossa o psalmach
MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI, „Bijcie w bębny, w
instrumenty grajcie...”
TOMASZ DOBRZAŃSKI, Salomone Rossi i psalmy
hebrajskie
VLADIMIR IVANOFF, Sarband i psalmy muzułmańskie
Medium aevum
JOANNA BENEDYKTOWICZ, Quasi plastra per
gradus. Hurgot wozu staczającego się po schodach, czyli o
śpiewie gregoriańskim u Franków
BENJAMIN BAGBY, Sześć strun, pięć palców, jeden
głos. Modus i tekst we wczesnośredniowiecznej muzyce
BENJAMIN BAGBY, Beowulf, Edda i
sztuka wykonawcza epiki średniowiecznej. Notatki z warsztatu
rekonstrukcji „Pieśniarza Opowieści”, przeł. M. Sadowska
Melancholie Dowlanda
J.D. do School of the
Night, przeł. M. Skiba
FRANK PSCHICHHOLZ,
Odczytywanie Second Booke of Songes or Ayres (1600) Johna
Dowlanda, przeł. M. Skiba
JOHN DOWLAND, The Second
Booke of Songes or Ayres, przeł. M. Skiba
Pasje Południa
FRANCESCO ZIMEI, Planctus z Montecassino: od
intonacji do inscenizacji, przeł. A. Dudzińska-Facca
ANTONELLO RICCI, ROBERTA TUCCI, Drogi pieśni
pasyjnych, przeł. A. Dudzińska-Facca
GIANNI DE SANTIS, Śpiew jako odkupienie, przeł.
A. Dudzińska-Facca
LUIGI CHIRIATTI, Pieśni pasyjne: I passiùna
tu Cristù i lu Santu lazzaru, przeł. A. Dudzińska-Facca
Pieśni niewinności, pieśni doświadczenia
O śpiewie tradycyjnym i pobożności ludowej –
rozmowa z Adamem Strugiem
TADEUSZ NOWAK, Wniebogłosy. Pieśni dziadowskie
MARIA BIKONT, W poszukiwaniu pieśni
tradycyjnej. Moje wyprawy na Ukrainę, do Rosji i na Białoruś
KATARZYNA JACKOWSKA-ENEMUO, O pięknym naczyniu
i czwartym szaleństwie
Kozaczyj krug – z zespołem rozmawia
Justyna Piernik
Bractwo śpiewacze z Andavías
MARCEL PÉRÈS, Pigna: grunt do uprawiania żywej
muzykologii, przeł. M. Kaziński
PIOTR DAHLIG, Dwa spojrzenia na muzykę ludową.
Emocje i fakty |