| Wojciech Michera | Śmierć obrazu | 3 |
| Joseph Leo Koerner | Mortyfikacja obrazu: śmierć jako hermeneutyka u Hansa Baldunga Griena, przełożył Wojciech Michera | 7 |
| Andrzej Leśniak | Ukryte obrazy Alfredo Jaara. Konfiguracja widzialnego | 32 |
| Agata Sierbińska | Konstrukcje pamięci: „postpamięć” Marianne Hirsch, postpamięć Christiana Boltanskiego | 39 |
| Antoni Michnik | Greenaway, kino, jego śmierć, jej konsekwencje. Konteksty Walizek Tulse Lupera | 53 |
| Szymon Wróbel | Praca myślenia jako rytuał odraczania śmierci | 64 |
| Tomasz Swoboda | Prolegomena do historii oka | 71 |
| Tomasz Swoboda | Oko widziane | 84 |
| Jan Gondowicz | Magiczna bogini ciała | 95 |
| Elżbieta Łojszczyk | Niejasne postanowienie roślinnej natury. Strategie mimikry w twórczości Hansa Bellmera i Brunona Schulza | 105 |
| Szymon Uliasz | Pulsująca klisza | 120 |
| Łukasz Zaremba | Obrazy osobliwe | 130 |
| Olga Kaczmarek | „Widowiska niewidziane”. Legendy o żydowskich mordach rytualnych jako performance | 140 |
| Wojciech Michera | Obraz, krypta, interpretacja | 152 |
| Jules Champfleury | Opiekun figur woskowych, przełożył Ryszard Engelking | 159 |
| Tomasz Szerszeń | O niezwykłych portretach i niezwykłym życiu Stefanii Gurdowej, o „Rzeczach” i o fotografii etnograficznej – zapis rozmowy z Andrzejem Kramarzem | 168 |
| Jerzy Lewczyński | Potrzeba tajemnicy | 173 |
| Jerzy Łoziński | Obecność nieobecnej | 175 |
| Janusz Barański | Niezbywalność rzeczy | 180 |