W. J. T. Mitchell | Ikonoklazm w dobie | |
Łukasz Zaremba | Ikonoklaści i ikono file | |
Jaś Elsner | Ikonoklazm jako dyskurs, przełożył Wojciech Michera | |
Tomasz Swoboda | Obraza obrazu | |
Roma Sendyka | Spolia o obrazach na/w obrazach | |
Joseph Koerner | Ikona jako ikonostarcie, przełożył Wojciech Michera | |
Wojciech Michera | „Po tej stronie rzęs”. Nie-miejsce, nie-osoba, foto-grafia | |
Szymon Wróbel | Roland Barthes czyta Mapę i terytorium Michela Houellebecqa | |
Hito Steyerl | W obronie nędznego obrazu, przełożył Łukasz Zaremba | |
Magda Szcześniak | Obrazoburcze spojrzenia i większościowe obrazy mniejszości | |
Katarzyna Bojarska | Sztuka, która krzywdzi? Granice gestu krytycznego wobec bolesnej pamięci a cenzura | |
Mateusz Salwa | Kamień obrazy. Jak odpowiedzieć obraźliwym obrazom? | |
Kamil Kopania | Intymne zbliżenie z malutką Izą. Ataki na Galerię Arsenał w Białymstoku w latach 2001-2005 | |
Gridley Mckim-Smith | Retoryka gwałtu, język wandalizmu, przełożyli Magda Szcześniak, Łukasz Zaremba | |
Paulina Kwiatkowska | Lucky to be alive, czyli jak przetrwać w świecie / jak przetrwać w obrazie | |
Agata Zborowska | O ubraniach, które zbudziły obrazy koszmaru | |
Agnieszka Pajączkowska | Dobre, złe i „nowe” zdjęcia Zagłady | |
Agata Sierbińska | Jak dostrzec Bin Ladena, by już nigdy go nie zobaczyć? | |
Anna Mikołejko | Peintres de l’âme | |
Jacek Świdziński | Timing: popęd komiksowych obrazów | |
Vivian C. Sobchack | No Lies: kino bezpośrednie jako gwałt, przekład zbiorowy | |
Marcin Napiórkowski | Odyseja Guerniki. Obraz, władza, śmierć i pamięć historyczna | |
Boris Uspienski | Czas w nosie Gogola nos oczyma etnografa, przełożył Bogusław Żyłko | |