Wiesław Szpilka | Chodząc w Tatry | 3 |
Tomasz Szerszeń | Warszawa zniszczona, Paris nexiste plus: obrazy miasta w ruinie | 5 |
Judith Okely | Wizualizm i krajobraz: patrzeć i widzieć w Normandii, przełożyła Iwona Kurz | 11 |
Ewa Kocój | Mój wróg, mój przyjaciel, czyli co Rumuni widzą na ikonach Sądu Ostatecznego malowanych cerkwi na Bukowinie? | 23 |
Joanna Benedyktowicz | Opus musivum. Program ideowy mozaiek raweńskich w VI w. na przykładzie San Vitale, San Apolinare Nuovo i San Apolinare in Classe | 41 |
Włodzimierz Lengauer, Leszek Kolankiewicz, Wiesław Juszczak, Krzysztof Bielawski, Zbigniew Benedyktowicz | Eleusis. Dyskusja wokół książki Karla Kerényiego | 61 |
Włodzimierz Lengauer | Eleusis | 75 |
Stanisław Fijałkowski | Kilka problemów budowy obrazu w pismach Władysława Strzemińskiego | 93 |
Aleksandra Melbechowska-Luty | „Posąg jest przezroczem, duchowym widziadłem". Kilka przypomnień o mitach i magii skulptury | 97 |
Aleksander Jackowski | W kręgu sztuki trudnej do nazwania Krzysztof Okoń, Roman Śledź, Władysław Rząb | 109 |
Hubert Czachowski | Formy duszy. Rozmowa z Michałem Kokotem | 115 |
Hubert Czachowski | Między światami – Michał Kokot | 128 |
Janusz Barański | Antropologia, między przed- a ponowoczesnością — garść wróżb na nowy wiek | 130 |
Patrycja Cembrzyńska | Etnograficzny surrealizm W. Hasiora | 151 |
Hanna Kirchner | Hasior. Opowieść na dwa głosy | 161 |
Anna Niedźwiedź | Sztuka czytania ikon. Robin Cormack, "Malowanie duszy – Ikony, maski pośmiertne i całuny", Universitas, Kraków 1999 | 169 |