Zbigniew Benedyktowicz, Dariusz Czaja, Tomasz Szerszeń | W.G. Sebald. Antropologia. Literatura. Fotografia | 4 |
N. N. | W.G. Sebald. Nota biograficzna | 11 |
Tomasz Szerszeń, Dariusz Czaja, Zbigniew Benedyktowicz | Ptak Sena. Rozmowa z Małgorzatą Łukasiewicz | 12 |
Jan Peter Tripp, W.G. Sebald | Unerzählt Nieopowiedziane, przeł. Małgorzata Łukasiewicz | 23 |
Narracje |
Eleanor Wachtel | Łowca duchów – rozmowa z W.G. Sebaldem, przeł. Małgorzata Sadowska | 32 |
Carsten Strathausen | Wędrowanie donikąd. Sebalda podróże po rozwidlających się ścieżkach, przeł. Dariusz Czaja | 40 |
Amanda Hopkinson | Historia pamięci czy pamięć historii?, przeł. Magda Heydel | 53 |
George M. Hyde | Pierścienie Saturna, przeł. Małgorzata Sady | 57 |
George M. Hyde | Wyjechali Sebalda – hołd złożony Nabokovowi, przeł. Małgorzata Sady | 62 |
George M. Hyde | Sebald Austerlitz albo Auschwitz, przeł. Małgorzata Sady | 67 |
Małgorzata Sady | A czy jest coś podobnego? Fragmenty rozmowy z George’em M. Hyde’em | 71 |
Clive Scott, George M. Hyde, Małgorzata Sady | Literatura niezdefiniowana. Życie w niepewności. Rozmowa o Sebaldzie w Norwich | 73 |
Małgorzata Łukasiewicz | My tylko filozofujemy | 76 |
Jakub Momro | Pamięć protetyczna | 81 |
Agata Sierbińska | W.G. Sebald. Zrujnowana pamięć | 93 |
Dariusz Czaja | Śledzie, ćmy, jedwabniki. Zoologia Sebalda | 101 |
Obrazy |
Jeremy Millar | Fajerwerk dla W.G. Sebalda 2005-2006, przeł. Tomasz Szerszeń | 111 |
Tacita Dean | W.G. Sebald, przeł. Krzysztof Pijarski | 112 |
Paweł Mościcki | Ocalone w montażu. Obraz, empatia i przeciw-historia w Austerlitz W.G. Sebalda | 123 |
Mattias Frey | Teoretyzowanie kina u Sebalda i Sebalda przez kino, przeł. Mikołaj Gliński | 135 |
Katarzyna Bojarska | Sebald / Weliczker. Próba ujęcia fotografii historycznej | 145 |
Piotr Krajewski | Pierścienie Saturna. O tranzycie motywów saturnicznych w sztuce współczesnej | 156 |
Antoni Ziemba | Lekcja anatomii dra Nicolaesa Tulpa Rembrandta w Pierścieniach Saturna W.G. Sebalda | 159 |
Antoni Ziemba | Obrazy śmierci – i życia. Konterfekty zmarłych | 161 |
Podróże |
W.G. Sebald | Campo Santo, przeł. Małgorzata Łukasiewicz | 173 |
Ria Van Hengel, Eduard Van Hengel | Pierścienie Saturna. Sebaldowska pielgrzymka | 179 |
Robert Macfarlane | Poblask albo wędrówki Sebalda, przeł. Magda Heydel | 193 |
Tomasz Szerszeń | Gare Austerlitz | 196 |
Brian Dillon | Zamknięci w powietrzu, przeł. Emilia Olechnowicz | 203 |
Emilia Olechnowicz | „Widok na zawsze utraconej ojczyzny” | 207 |
Thomas Browne | Pochwała fikcji, przeł. Emilia Olechnowicz | 211 |
Konteksty |
Roland Barthes | Przekaz fotograficzny, przeł. Wojciech Michera | 212 |
Tomasz Swoboda | Camera obscura | 218 |
Paweł Dybel | Obraz. Odzwierciedlenie. Pierwowzór. Ontologia obrazu w hermeneutyce Gadamera | 227 |
Dariusz Czaja | Mikrohistorie. Mapy bez legendy | 236 |
Hubert Francuz | Spojrzenia moich sióstr | 241 |
Paweł Próchniak | Nuta człowiecza uwagi na marginesie Asymetrii | 249 |
Dariusz Czaja | Melancholie. Tryptyk muzyczny | 254 |
Tomasz Dominik | Almagest. Muzyka, nuty, kalendarze, mapy, róże wiatrów – inspiracje litograficzne | 265 |
Oleg Ljubkiwskyj | Mityczne miasto | 273 |
Jurij Smirnow | Na ruinach imperium | 277 |
Zbigniew Benedyktowicz | Zapomniane słowa: Krachla i sztolwerek – serwus, serwus..., Kristi-Kotka Szamaliner! | 281 |
Zbigniew Benedyktowicz | Krachla i sztolwerek – aneks | 291 |
Zbigniew Benedyktowicz | Dziewięćdziesiąt jeden słów. O Zapomnianych słowach – więcej | 294 |
Inne obrazy |
Marta Leśniakowska | Porządek identyfikacji. Indeksalność kolekcji / archiwum Józefa Robakowskiego | 297 |
Marta Leśniakowska | Karska & Went & Duszeńko. O dwoistej naturze monumentu i jego wystawiania | 307 |
Łukasz Kossowski | Skandale na przełomie wieków | 313 |
Sebastian Borowicz | Imagine perversa i tożsamość narracyjna. Kilka uwag o „obrazach niewłaściwych” z perspektywy kultur dawnych | 320 |
Beata Di Biasio | Posągi-instalacje Igora Mitoraja: między antykiem, renesansem i postmodernizmem | 335 |
Jolanta Sztachelska | Ateny nad Izarą. Malarstwo monachijskie | 343 |
Irena Kossowska | Łotewska Łotwa? Sztuka łotewska w Drugiej Rzeczypospolitej | 351 |
Jan Gondowicz | Monsieur Sans-Gêne | 361 |
Jan Gondowicz | Niemożliwe i nieprawdopodobne | 365 |
Paweł Polit | Jeremy Millar, M/W | 369 |
Lisa Le Feuvre | Given – rozmowa z Jeremym Millarem, przeł. Mikołaj Gliński | 371 |
Wojciech Sztaba | Żal mi tropików… | 377 |