„Po tej i po tamtej stronie” – paradoksy komunikacji |
Wojciech Michera | „Po tej i po tamtej stronie”. Proustowskie recto/verso | 3 |
Diego Scalco | Widmo podwojenia jako paradoks poznawczy, czyli zagadnienie świata w twórczości Fernanda Pessoi, przeł. Barbara Brzezicka | 21 |
Szymon Wróbel | Up-teka Victtorii Plazy. W stronę farmakonu obrazu | 30 |
Jerzy Franczak | Komunikacja i koimmunizacja. Wokół Unicestwiania Michela Houellebecqa | 42 |
Adam Lipszyc | W zwierciadle wygnania, czyli Ja z jednej i Ja z drugiej naprawdę strasznej wody | 50 |
Eric Berlatsky | Zagubione w „kanale”. Wewnątrz ram narracyjnych i pomiędzy nimi, przeł. Agata Sierbińska | 57 |
Cezary Wąs | Źródła i treść koncepcji przestrzeni w teoriach architektonicznych Bernarda Tschumiego | 73 |
Paweł Dybel | „Strona” techniki i „strona” sztuki w późnej myśli Martina Heideggera | 85 |
Andrzej Leśniak | Posthumanistyczne zerwanie. Nowoczesność i jej alternatywa w pismach Emanuele Cocci | 94 |
Andrzej Leder | Topologie podmiotu. Kilka wniosków wynikających z Lacanowskiej definicji podmiotu i znaczącego | 100 |
Andrzej Zaporowski | Między kulturą a tym, co kulturowe | 106 |
Sjón | Ha-Ha. Aneks do Kontraktu rysownika | 115 |
Marta Smolińska | Komunikacja nieuczesana: włochata nie/czytelność jako ucieleśniona i afektywna strategia sztuki współczesnej | 124 |
Marta Leśniakowska | Kamień, bluszcz i zmysły. Ogród jako performans i rzecz. Spojrzenie fenomenologiczne | 141 |
Janusz Bohdziewicz | Gra w życie. Pięć etiud z antropologii komunikacji | 148 |
Witold Kanicki | Między przedmiotem a obrazem – polaroidy w dialogu międzykulturowym | 156 |
Sebastian Porzuczek | Transmisje z odległych topografii przemocy. Kino o dronach bojowych i liminalne formuły dystansu | 169 |
Mariia Varlygina | Róża jerychońska | 177 |
Bogdan Zemanek | Tysiąc słów. Jedno zdjęcie z Albumu Orbis Cypriana Kamila Norwida i jego antropologiczne konteksty | 185 |
Jacek Dehnel | Fotoplastikon Drugi | 194 |
Śladami Waltera Benjamina |
Michael D. Jackson | Podążając śladami Waltera Benjamina, przeł. Sławomir Sikora | 205 |
Sławomir Sikora | Kilka uwag od tłumacza | 215 |
Psychociała, nie figury. Wokół Marii Jaremy |
Agnieszka Dauksza | Maria Jarema i awangardowa historia porażki | 217 |
Luiza Nader | Wojna. Marii Jaremy odpowiedź na okrucieństwo | 225 |
Tomasz Szerszeń | Ku bezformiu: konstelacja Jarema–Piasecki | 232 |
Ikonografie protestu |
Aleksandra Sołtysik | Czas niezatrzymany. Fotografia protestu a doświadczenie oparte na ruchu pamięci | 239 |
Anna Wiszniewska | „Nie twoja broszka”. Biżuteria jako forma protestu w czasie Ogólnopolskich Strajków Kobiet w latach 2016–2021 | 251 |
Michalina Lubaszewska | Pokojowy partyzant. O strategiach twórczych Banksy’ego | 259 |
Justyna Chmielewska | Sztuka naprawy. O paru projektach Kadera Attii | 265 |
Marcin Kula | Spokojne, szacowne miasto? | 273 |