| Zbigniew Benedyktowicz | Konteksty w „Kontekstach” | 4 |
| Małgorzata Sady, Zbigniew Benedyktowicz | Służba sztuce, czyli o tym jak się to wszystko zaczęło – rozmowa o Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej w Sokołowsku | 7 |
| Zofia Leszko | Zapomniana perła Dolnego Śląska. Historia Sokołowska Görbersdorfu do roku 1945 | 12 |
| * | O Fundacji In Situ | 19 |
| Jolanta Męderowicz | Menument sztuki Bożenny Biskupskiej | 21 |
| Magdalena Wicherkiewicz | Przestrzenie możliwe | 25 |
| Mariusz Knorowski | Wytyczanie obrazu – w poszukiwaniu formy | 27 |
| * | Menument. O twórczości Bożenny Biskupskiej | 29 |
| Anna Maria Leśniewska, Zygmunt Rytka | Pomiędzy… rozmowa z Zygmuntem Rytką | 36 |
| Zygmunt Rytka | Fotografie | 39 |
| Zuzanna Fogtt | Służyć twórczości | 50 |
| Janusz Zagrodzki | Andrzej Mroczek w labiryncie sztuki – z przeszłości do nieskończoności | 52 |
| Jan Świdziński | Dwanaście punktów sztuki kontekstualnej | 57 |
| Łukasz Guzek | Świdziński jako hydraulik czyli o uszczelnianiu kontekstu | 59 |
| Andrea Pagnes | „Stan” sztuki performatywnej i czym ona w ogóle jest? | 63 |
| Dorota Grubba-Thiede | Balans powiązany – pierwsze myśli o Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej Konteksty 2017 | 69 |
| Józef Robakowski | Okrutna kamera… | 81 |
| Janusz Bałdyga | Performance Obroty – Konteksty, Sokołowsko 2012 | 84 |
| Janusz Bałdyga | Performance Widok w okno | 85 |
| Jan Elantkowski | Ruch i przestrzeń – rozmowa z Januszem Bałdygą | 86 |
| Yola Kudela | Ślepcy prowadzący ślepców | 88 |
| Andreas Savva | Cień i światło, Linia i kamienie | 90 |
| Inês Rolo Rolo Amado | Efemeryczna permanencja | 92 |
| Kuba Bąkowski | Czerwony kur | 94 |
| Mariel Caranza | Za stołem #2 | 94 |
| Jan Mioduszewski | Barricade | 94 |
| Katy Connor | Hodowla krwi | 94 |
| Krzysztof Żwirblis | Interwencja w przestrzeni publicznej: Muzeum społeczne | 94 |
| Robert Bean, Barbara Lounder | Partytura wydarzenia Bycie-w-oddychalnym, spacer z adnotacją | 96 |
| Berenika Partum | Idea sztuki feministycznej | 98 |
| Ralf Peters | Głos w sztuce performans | 102 |
| Ralf Peters | Śladem… | 104 |
| Joanna Rajkowska | Horyzont zdarzeń | 105 |
| Joanna Rajkowska | O trzech realizacjach w Sokołowsku | 107 |
| Przemysław Kwiek | Co to jest APPEARANCE? | 108 |
| Agnieszka Zalotyńska | In Situ | 113 |
| Dorota Grubba-Thiede | Diorytowy Sześcian, lśnienie | 115 |
| Charles Ryder | Droga do Meikle Seggie o Richardzie Demarco | 124 |
| Jean-Baptiste Ganne | Samoupravlanje | 127 |
| Laura Bartolomei | Studium miłości | 127 |
| Robert Kuśmirowski | Tężnia 2014 | 130 |
| François Emmanuel | Z Polski na Sardynię: tą samą ścieżką po górskim szczycie. O pracy parateatralnej z Ewą Benesz i Reną Mirecką | 133 |
| Ewa Benesz | Emigracja | 139 |
| Joanna Ruszczyk | Ja się nie znam na polityce – rozmowa z Mayą Gordon | 147 |
| Alicja Jodko, Mariusz Jodko | Galeria Entropia | 151 |
| Sandra Johnston | Wyrysowując oddech: czyny wagi wielkiej, chwile łaski. O sztuce Alastaira MacLennana | 160 |
| Małgorzata Kitowska-Łysiak | Bezinteresowność | 166 |
| Małgorzata Sady | Koji Kamoji – małe obrazki | 169 |
| Martin Zet | Chcę być masowym grobem | 174 |
| Martin Zet | Mobilny masowy grób | 175 |
| Mark Leahy | Anamorficzny szkic [trace]: odkrywanie podwójności w wizerunku i zdarzeniu | 176 |
| Marek Janiak | Do Szarży stojącej | 179 |
| Ewa Nowina-Sroczyńska | Romantismus und heroismus und erotismus sometimes | 181 |
| Adina Bar-On | 40 x 40 / Sentenced to Life, 2008–2010 dzieło sztuki performatywnej | 187 |
| Adina Bar-On | Komunikacja wizualna poprzez codzienne poruszenie | 189 |
| Adina Bar-On | No Matter 2 | 192 |
| Caroline Bagnall | Live Art, First Movement / Level, Level Centre | 194 |
| Rita Marhaug | Z Miłości do sztuki performance z Bergen | 197 |
| Jerzy Hanusek | Jerzy Bereś w Sokołowsku | 203 |
| Jerzy Bereś | Drżenie Podmiotu 1997 | 212 |
| Jerzy Hanusek | Jak obserwować sztukę? | 217 |
| Jacek Kasprzycki | Realność magii. O twórczości Joanny Krzysztoń i Grzegorza Rogali | 219 |
| David Thomas | Przynieście mi głowę Ubu Króla | 222 |
| David Thomas | Kompozycja i improwizacja | 224 |
| Marilyn Arsem | Moja sztuka | 226 |
| Marilyn Arsem | Kuracja / Uzdrowienie – performance | 227 |
| John Newling | Szept na placu | 228 |
| Marek Wasilewski | Metamorfozy WRO | 233 |
| Piotr Zawojski | WRO – ukryte dekady wpływu na rozwój wiedzy o sztuce nowych mediów w Polsce | 237 |
| Zbigniew Warpechowski | Konserwatyzm awangardy | 241 |
| Zbigniew Warpechowski | Performare | 246 |
| Anda Rottenberg | Zarysy Kształtu. O Akademii Ruchu | 251 |
| Agnieszka Rayzacher | Jedno mam na celuloidzie, a drugie częściowo | 259 |
| Nigel Rolfe | Czynienie i bycie | 265 |
| Nigel Rolfe | Pełne koło | 267 |
| Małgorzata Taraszkiewicz-Zwolicka | Półportret jako kolekcja czasu | 268 |
| Alicja Cichowicz | Andrzeja Dudka-Dürera life performance | 271 |
| Henryk Waniek | Mieczysław Litwiński | 274 |
| John Schaefer | Mieczysław Litwiński | 275 |
| Antoni Matuszkiewicz | Wieża | 276 |
| Jacek Bąkowski | Moje Sny o lataniu | 278 |
| Małgorzata Dobke-Krutulska, Leszek Krutulski | Witosław Czerwonka | 279 |
| * | Kronika Kontekstów – Festiwalu Sztuki Efemerycznej w Sokołowsku | 280 |