Ludwik Stomma | Charakter narodowy | 3 |
Justyna Chmielewska | Stambuł: wspomnienia z utraconego miasta | 13 |
Jane Kilby, Graeme Gilloch | Trauma i pamięć w mieście: Od Austera do Austerlitza przeł. Ewa Klekot | 20 |
Adrian Forty | Beton i pamięć, przeł. Katarzyna Bojarska | 29 |
Ewa Klekot | Niepamięć getta | 42 |
Zygmunt Krzyżanowski | Moskiewskie szyldy, przeł. Jan Gondowicz | 47 |
Jan Gondowicz | Dwa dni Ilfa w Warszawie | 52 |
Miron Białoszewski | Chamowo | 54 |
Tadeusz Sobolewski | Randka z rzeczywistością | 56 |
Marek Nowakowski | Strażnik pamięci | 59 |
Sławomir Popowski | Rezerwat Praga | 60 |
Jerzy Biernacki | Praska rodzina człowiecza | 70 |
Jacek Sielski | Praga lat 70. | 71 |
Andrzej Łojko | Praska Ballada | 81 |
Paweł Elsztein | Archiwum fotoreportera | 82 |
Roman Woźniak, Grzegorz Kowalski, Zbigniew Benedyktowicz | Między Pragą a Próżną – rozmowa o warszawskiej Pradze i artystach na Pradze | 83 |
Andrzej Łojko | „Sąsiedzi dla sąsiadów” | 94 |
Dorota Sidorek | Bazar Różyckiego | 106 |
Andrzej Paczkowski, Tadeusz Olszański, Norman Davies, Janina Paradowska | „Jarmark – Europa” . Zapis rozmowy | 131 |
Roch Sulima | Stadion – bazar | 135 |
Alexandre Bruni | Wschodniowarszawska Wieża Babel Jarmark Europa, czyli tam, gdzie Afryka spotyka się z Azją | 150 |
Ignacy Strączek | Na koniec handel | 160 |
Joanna Warsza | Stadion X – Miejsce, którego nie było. O projektach performatywnych w przestrzeni Stadionu Dziesięciolecia | 166 |
Tomasz Szerszeń | Entropia i architektura. Stadion napisany | 172 |
Agata Chełstowska | Pożywna inność. Warszawska Praga i gra w polu sztuki | 174 |
Katarzyna Kuzko | Warszawska Praga. Autoportret rozproszony | 185 |
Magdalena Majchrzak | Akademik na Kickiego | 195 |
Dagmara Dudek | Praskie portrety. O etnograficzności pewnych fotografii | 205 |
Natalia Jabłońska | „Polityka przechadzki”. Konstruowanie i doświadczenie przestrzeni miejskiej warszawskiej Pragi | 226 |
Jakub Sadowski | Klub Saturator. W poszukiwaniu domu w klubie. Oswajanie Pragi | 236 |
Maria Rózga | Działalność artystów teatru i animatorów kultury na warszawskiej Pradze | 252 |
Wiesław Juszczak | O malarstwie Andrzeja Zwierzchowskiego | 267 |
Zbigniew Benedyktowicz | O obrazach w praskiej pracowni. Rozmowa z Andrzejem Zwierzchowskim | 269 |
Tomasz Szerszeń | „Czasami najpierw jest historia ludzka, a potem obraz, czasem odwrotnie”. Zapis rozmowy z Marią Kiesner o Wedutach warszawskich i warszawskiej Pradze | 291 |
Maciej Rożalski, Roman Woźniak, Katarzyna Kazimierczuk, Alina Gałązka, Piotr Borowski, Gianna Benvenuto | „Przeurocza forma squociarstwa” | 297 |
Roman Woźniak | Teatr Academia. Sąsiedzi dla sąsiadów | 304 |
Grzegorz Laszuk, Alina Gałązka | Komuna Otwock | 313 |
Piotr Borowski | Studium Teatralne | 316 |
Katarzyna Kazimierczuk | Stowarzyszenie Teatralne Remus | 321 |
Jan Mioduszewski | Ściana | 325 |
Andrzej Orłowski | Grupa Pedagogiki i Animacji Społecznej Praga Północ GPAS | 329 |
N. N. | Pracownia wschodnia | 332 |
N. N. | Muzeum warszawskiej Pragi | 333 |
Maciej Rożalski | „Z tamtej strony Wisły” | 334 |
Andrzej Marat | Stare zdjęcia | 338 |
Anna Beata Bohdziewicz | Kapliczki warszawskie | 340 |
Magdalena Stopa | Wybrane relacje | 341 |
Zbigniew Benedyktowicz | Antropologia miasta: Mit warszawskiej Pragi. Artyści na Pradze. Praga współczesna | 350 |
Wojciech Malawski, Anna Kurpiel | „Parkowa” na krakowskim Podgórzu | 351 |
Antoni Bartosz | „Tyle słów całkiem nowych”. Projekt „nowa_huta.rtf” z perspektywy czasu | 359 |
Aleksander Robotycki | Punkt G. Ze wschodu na zachód – czyli w stronę centrum | 366 |