| Jerzy Nowosielski | 
| Ryszard Przybylski | Materia w chwale |  | 
| Roman Mazurkiewicz | Przejrzystość rzeczy |  | 
| Anna Boczkowska | "Jest tylko Beatrycze, i właśnie jej nie ma" |  | 
| Władysław Panas | Rozmowa o Nowosielskim |  | 
| Henryk Waniek | Sztuka jako świętość i grzeszność |  | 
| Maria Rzepińska | Kościół na Azorach |  | 
| Katarzyna Chrudzimska | Kilka słów o malarstwie Jerzego Nowosielskiego |  | 
| Katarzyna Chrudzimska | Widzenie rzeczywistości w pejzażach Jerzego Nowosielskiego |  | 
| Katarzyna Chrudzimska | Speculum Mundi - Motyw lustra w twórczości Jerzego |  | 
| * | Poprawki do biografii oraz nieco osobistych wynurzeń. Z Jerzym Nowosielskim rozmawia Zbigniew Podgórzec |  | 
| Dariusz Czaja | Unde bonum. Nowosielski o złu |  | 
| * | Każdy mówi drugiemu, że nie jest Bogiem. Rozmawiają prof. Maria Janion i prof. Ryszard Przybylski |  | 
| Wojciech Michera | Ikona i zapomniane przykazanie Dekalogu |  | 
| Leonid Uspienski | Ikona we współczesnym świecie |  | 
| Kultura i sztuka Ukrainy | 
| Dmytro Stepowyk | Unia Brzeska i rozwój ukraińskiego malarstwa ikonowego w XVI i XVII w. |  | 
| * | Piękniejsza rzeczywistość. O recepcji kultury antycznej na Ukrainie. Mówi profesor Jarosław Isajewycz, dyrektor Instytutu Ukrainoznawstwa Narodowej Akademii Nauk Ukrainy we Lwowie. (Rozmawiała Wanda Kossobudzka-Orłowska) |  | 
| Andrzej Kaczyński | Renesans Ukrainy. Konferencja w Fundacji im. Stefana Batorego |  | 
| Roman Szporluk | (Wystąpienie na Konferencji) |  | 
| Jewhen Swerstiuk | (Wystąpienie na Konferencji) |  | 
| Łeś Kurbas | Droga "Berezilu" i problemy jego technologii artystycznej |  | 
| Wałentyna Striłeć | Teatralna legenda |  | 
| Tatiana Kiktiewa | Wybaczcie nam |  | 
| Ola Hnatiuk | Losy literackiego pokolenia lat sześćdziesiątych na Ukrainie |  | 
| Wojciech Stanisławski | Jurij Andruchowycz |  | 
| Jurij Andruchowycz | Perwersja (fragment powieści) |  | 
| Jurij Andruchowycz | Folkloryzm i etnografizm w dorobku twórczym Bohdana Ihora Antonycza |  | 
| Ołeś Noha | U początków awangardy w malarstwie ukraińskim |  | 
| Oksana Szpak | Ukraińska grafika ludowa na pograniczu między Wschodem i Zachodem |  | 
| Maria Majerczyk | Binarna opozycja semantyczna "tu" i "tam" w konstruowaniu wizji świata pozagrobowego (faza przejścia). Region Karpat |  | 
| Roman Siłeckyj | Ofiary składane przy zakładaniu domu przez Ukraińców |  | 
| Oksana Kis | Dziewczyna - rusałka: pokusa otchłani |  | 
| Ludmyła Herus | Zabawki z Jaworowa na tle tradycji zabawkarstwa w Europie |  | 
| Hałyna Stelmaszczuk | Koronka na Ukrainie |  | 
| Sofija Bonkowska | Geneza i kształtowanie się podstawowych typów krzyży na kościołach i cerkwiach ukraińsko-polskiego pogranicza (do przełomu XVII i XVIII wieku) |  | 
| Michajło Stankewycz | Krzyż: struktura tekstu artystycznego |  | 
| Kornelij Kutelmach | Spasowa boroda: magia czy rzeczywistość? Przyczynki do rolniczych motywów w obrzędach cyklu kalendarzowego (na materiale Środkowego Polesia) |  | 
| Seweryn A. Wisłocki | Jacek Malczewski - artysta pogranicza dwu kultur |  | 
| Maciej Rychły | Zapiski huculskie |  | 
| Piotr Andrusieczko | Elementy kształtujące tożsamość i świadomość narodową Ukraińców w Polsce |  | 
| Piotr Paszkiewicz | Zielony klejnot w koronie. O architekturze rosyjskiej w Finlandii 1809 - 1917 (Zarys problematyki) |  | 
| Dariusz Konstantynów | Światło z Północy. O recepcji sztuki skandynawskiej w kręgu rosyjskich modernistów |  | 
| Barbara Fedyszak-Radziejowska | Wschodnie i zachodnie pogranicze Polski. Spotkanie narodów po otwarciu granic |  | 
| Boh adzin, wier mnoha. Z badań etnograficznych na Grodzieńszczyźnie | 
| Anna Engelking | Każda nacja swoju wieru ma. Uwagi wstępne |  | 
| Katarzyna Kolasa | Polak na Grodzieńszczyźnie - kto to taki? |  | 
| Katarzyna Dąbek | Białorusin na Grodzieńszczyźnie - kto to taki? |  | 
| Justyna Straczuk | Któż to jest - Litwin? Sprawozdanie z rozmów z mieszkańcami parafii pielaskiej rejonu woronowskiego na Białorusi |  | 
| Renata Banasińska | Repertuar muzyczny w katolickich i prawosławnych wsiach rejonu lidzkiego i woronowskiego |  | 
| Danuta Życzyńska-Ciołek | Pomieszany świat |  | 
| Katarzyna Dołęgowska | Polacy i Ruscy wobec śmierci |  | 
| Jacek Cichocki | Ksiądz i batiuszka jako autorytety społeczności lokalnej |  | 
| * | Rozmowy o nacjach i wiarach |  | 
| * | Rozmowy o śmierci |  | 
| * | Z zanotowanych pieśni |  |