Dariusz Czaja | Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław | |
Maciej Kaziński | Pasje jarosławskie. „Pieśń naszych korzeni” | |
Piotr Kaplita | Jarosław. Miasto na pograniczu | |
Muzyka, kultura, pamięć |
Błażej Matusiak Op | Muzyczna świątynia | |
Łukasz Tischner | Ekskarnacja. O pewnym dylemacie współczesności | |
Anna Chęćka-Gotkowicz | Słyszenie czyste: doświadczanie muzyki w refleksji Pascala Quignarda | |
Pascal Quignard | Ostatnia lekcja muzyki Tch’eng Liena, przeł. A. Chęćka-Gotkowicz | |
Jordi Savall | Muzyka, pamięć i łzy | |
Dariusz Czaja | Biblioteka Savalla | |
Chorał gregoriański i liturgia |
Marcel Pérès | Chorał starorzymski: Nowe horyzonty rozumienia chorału gregoriańskiego i chorałowych repertuarów Kościołów wschodnich, przeł. M. Kaziński | |
Mirosław Kocur | Mnich jako performer | |
Bartosz Izbicki | Grać Straussa jak w Wiedniu, śpiewać chorał jak w Rzymie | |
Marcel Pérès | Czy zniknięcie kantorów to koniec liturgicznego śpiewu? | |
Marcin Bornus-Szczyciński | Dlaczego Kościół przestaje śpiewać? | |
Marcel Pérès | Sztuka kantylacji u źródeł przekazu wiary | |
Björn Schmelzer | Missa Caput: dwa lata po nagraniu, które przywiodło nas do Jarosławia | |
Duch Bizancjum |
Egon Wellesz | Pochodzenie muzyki bizantyjskiej, przeł. M. Kaziński | |
Maciej Kaziński | Głosy Bizancjum. Postscriptum | |
Lycourgos Angelopoulos | Liturgia bizantyjska, przeł. M. Kaziński | |
Michał Klinger | Rola liturgii w prawosławiu. Uwagi hermeneutyczne i z doświadczenia | |
Ks. Henryk Paprocki | Teologia muzyki sakralnej | |
Marcin Abijski | Akatyst – muzyka | |
* | Panichida i powroty do źródeł. Wywiad z Adrianem Sarbu | |
Psalmy Dawidowe |
Dariusz Czaja | Głos wcielony. Glossa o psalmach | |
Marcin Bornus-Szczyciński | „Bijcie w bębny, w instrumenty grajcie...” | |
Tomasz Dobrzański | Salomone Rossi i psalmy hebrajskie | |
Vladimir Ivanoff | Sarband i psalmy muzułmańskie | |
Medium aevum |
Joanna Benedyktowicz | Quasi plastra per gradus. Hurgot wozu staczającego się po schodach, czyli o śpiewie gregoriańskim u Franków | |
Benjamin Bagby | Sześć strun, pięć palców, jeden głos. Modus i tekst we wczesnośredniowiecznej muzyce | |
Benjamin Bagby | Beowulf, Edda i sztuka wykonawcza epiki średniowiecznej. Notatki z warsztatu rekonstrukcji „Pieśniarza Opowieści”, przeł. M. Sadowska | |
Melancholie Dowlanda |
* | J.D. do School of the Night, przeł. M. Skiba | |
Frank Pschichholz | Odczytywanie Second Booke of Songes or Ayres 1600 Johna Dowlanda, przeł. M. Skiba | |
John Dowland | The Second Booke of Songes or Ayres, przeł. M. Skiba | |
Pasje Południa |
Francesco Zimei | Planctus z Montecassino: od intonacji do inscenizacji, przeł. A. Dudzińska-Facca | |
Antonello Ricci, Roberta Tucci | Drogi pieśni pasyjnych, przeł. A. Dudzińska-Facca | |
Gianni De Santis | Śpiew jako odkupienie, przeł. A. Dudzińska-Facca | |
Luigi Chiriatti | Pieśni pasyjne: I passiùna tu Cristù i lu Santu lazzaru, przeł. A. Dudzińska-Facca | |
Pieśni niewinności, pieśni doświadczenia |
* | O śpiewie tradycyjnym i pobożności ludowej – rozmowa z Adamem Strugiem | |
Tadeusz Nowak | Wniebogłosy. Pieśni dziadowskie | |
Maria Bikont | W poszukiwaniu pieśni tradycyjnej. Moje wyprawy na Ukrainę, do Rosji i na Białoruś | |
Katarzyna Jackowska-Enemuo | O pięknym naczyniu i czwartym szaleństwie | |
* | Kozaczyj krug – z zespołem rozmawia Justyna Piernik | |
Marcel Pérès | Bractwo śpiewacze z Andavías | |
Marcel Pérès | Pigna: grunt do uprawiania żywej muzykologii, przeł. M. Kaziński | |
Piotr Dahlig | Dwa spojrzenia na muzykę ludową. Emocje i fakty | |