| Zbigniew Benedyktowicz | Wizje etnografii. Czytanie i pisanie antropologii w kulturze wizualnej | 3 |
| Antropologia i historia |
| Michel De Certeau | Historia i antropologia u Lafitau, przełożyła Ewelina Godlewska | 8 |
| Roger Bastide | Dzika świętość, przełożył Jacek Jan Pawlik | 23 |
| Jacek Jan Pawlik | Źródła, symbolika i znaczenie tańca afrykańskiego | 32 |
| Beata Di Biasio | Porwanie Europy i totalitaryzm. Wizualizacje mitu Europy w polskim malarstwie drugiej połowy XX wieku | 40 |
| Jerzy Miziołek | „Golgota” Jana Styki w Forest Lawn. O największym obrazie świata i jego niezwykłej historii | 50 |
| Dwa Teatry – dwa światy |
| Ireneusz Guszpit, Dariusz Kosiński | Dwa teatry – dwa światy | 61 |
| Maria Osterwa-Czekaj | Glosa emocjonalna | 62 |
| Ireneusz Guszpit | Dwa teatry – dwa światy: dzień pierwszy | 63 |
| Jan Ciechowicz | Teatr w podróży. Wędrowanie jako poznanie | 69 |
| Wojciech Dudzik | Czego nauczyły mnie Gardzienice | 73 |
| Henryk Izydor Rogacki | Osterwa Skamandrytów | 78 |
| Joanna Eliza Pawelczyk | Mieczysław Limanowski – prekursor polskich „Dziadów kulturowych” | 84 |
| Katarzyna Regulska | Reduta J. Ostrewy i M. Limanowskiego a Vieux Colombier J. Copeau | 90 |
| Wanda Świątkowska | „Każdy szekspirowski twór – wywołuje spór”, czyli o Hamlecie Juliusza Osterwy | 95 |
| Tadeusz Kornaś | Wyprawy Konstantego Stanisławskiego i Włodzimierza Staniewskiego | 101 |
| Alicja Mańkowska | Droga do odnalezienia sensu w tyglu kultur | 108 |
| Monika Białecka | Od kontrkultury do alternatywy – dla tych, którym nie wystarcza Kościół | 113 |
| Małgorzata Dziewulska | Po ludzkie ślipia | 120 |
| Dariusz Kosiński | Teatr z ducha muzyki – rzeka Gardzienice | 124 |
| Małgorzata Jabłońska | Dramaturgia ciała. Zarys projektu badawczego na przykładzie analizy praktyk cielesnych OPT Gardzienice | 129 |
| Jadwiga M. Rodowicz | „Ćwiczenia gardzienickie” a niektóre aspekty formy kata w tradycji sztuk walki i widowisk w Japonii | 136 |
| Włodzimierz Staniewski | Prymatologia teatru? | 143 |
| Zbigniew Osiński | Reduta dzisiaj | 148 |
| Katia Michajłowa | Charakterystyka semantyczna śpiewającego dziada wędrownego, przełożyła Hanna Karpińska | 157 |
| Aleksandra Melbechowska-Luty | Jerzego Markiewicza świat wyobrażony | 170 |
| Kornela Binicewicz | Sprzedana muzyka | 177 |