Zbigniew Benedyktowicz | Wizje etnografii. Czytanie i pisanie antropologii w kulturze wizualnej | 3 |
Antropologia i historia |
Michel De Certeau | Historia i antropologia u Lafitau, przełożyła Ewelina Godlewska | 8 |
Roger Bastide | Dzika świętość, przełożył Jacek Jan Pawlik | 23 |
Jacek Jan Pawlik | Źródła, symbolika i znaczenie tańca afrykańskiego | 32 |
Beata Di Biasio | Porwanie Europy i totalitaryzm. Wizualizacje mitu Europy w polskim malarstwie drugiej połowy XX wieku | 40 |
Jerzy Miziołek | „Golgota” Jana Styki w Forest Lawn. O największym obrazie świata i jego niezwykłej historii | 50 |
Dwa Teatry – dwa światy |
Ireneusz Guszpit, Dariusz Kosiński | Dwa teatry – dwa światy | 61 |
Maria Osterwa-Czekaj | Glosa emocjonalna | 62 |
Ireneusz Guszpit | Dwa teatry – dwa światy: dzień pierwszy | 63 |
Jan Ciechowicz | Teatr w podróży. Wędrowanie jako poznanie | 69 |
Wojciech Dudzik | Czego nauczyły mnie Gardzienice | 73 |
Henryk Izydor Rogacki | Osterwa Skamandrytów | 78 |
Joanna Eliza Pawelczyk | Mieczysław Limanowski – prekursor polskich „Dziadów kulturowych” | 84 |
Katarzyna Regulska | Reduta J. Ostrewy i M. Limanowskiego a Vieux Colombier J. Copeau | 90 |
Wanda Świątkowska | „Każdy szekspirowski twór – wywołuje spór”, czyli o Hamlecie Juliusza Osterwy | 95 |
Tadeusz Kornaś | Wyprawy Konstantego Stanisławskiego i Włodzimierza Staniewskiego | 101 |
Alicja Mańkowska | Droga do odnalezienia sensu w tyglu kultur | 108 |
Monika Białecka | Od kontrkultury do alternatywy – dla tych, którym nie wystarcza Kościół | 113 |
Małgorzata Dziewulska | Po ludzkie ślipia | 120 |
Dariusz Kosiński | Teatr z ducha muzyki – rzeka Gardzienice | 124 |
Małgorzata Jabłońska | Dramaturgia ciała. Zarys projektu badawczego na przykładzie analizy praktyk cielesnych OPT Gardzienice | 129 |
Jadwiga M. Rodowicz | „Ćwiczenia gardzienickie” a niektóre aspekty formy kata w tradycji sztuk walki i widowisk w Japonii | 136 |
Włodzimierz Staniewski | Prymatologia teatru? | 143 |
Zbigniew Osiński | Reduta dzisiaj | 148 |
Katia Michajłowa | Charakterystyka semantyczna śpiewającego dziada wędrownego, przełożyła Hanna Karpińska | 157 |
Aleksandra Melbechowska-Luty | Jerzego Markiewicza świat wyobrażony | 170 |
Kornela Binicewicz | Sprzedana muzyka | 177 |