| Paweł Próchniak | Lublin: przyczynek do topologii palimpsestu | 5 |
| Miasto – przerwy w zabudowie |
| Zbigniew Benedyktowicz | Aleja Róż i okolice | 11 |
| Jan Gondowicz | Miejscownik | 43 |
| Piotr Jakub Fereński | Breslau Główny. Sceny dworcowe | 47 |
| Walentyna Krupowies | Dwugłos o Wilnie. Miasto Miłosza i Venclovy | 53 |
| Beata Kopacka | Ogród zoologiczny. Topika i znaczenie | 61 |
| Peryferie, marginesy |
| Magdalena Zych | Działki, obrzeża krajobrazu | 65 |
| Kuba Szpilka | Peryferyjne centrum. Panoramy Tatr | 71 |
| Piotr Mazik | Ślady Atlantydy | 75 |
| Miejsca, ślady, rany |
| Monika Sznajderman | Przerwy w pamięci. Historia rodzinna | 79 |
| Aleksandra Janus | Zapełnianie pustki. Muzeum i paradoks upamiętnienia | 89 |
| Roma Sendyka | Robinson w nie-miejscach pamięci | 98 |
| Maciej Krupa | Pepita, Łada, Palace. Salon, katownia, spa | 105 |
| Miejsca podróżne |
| Dariusz Czaja | Rovigo – Venezia. Tektonika nie-miejsca | 113 |
| Magdalena Barbaruk | Inna La Mancha? Toponimika La Manchy | 131 |
| Justyna Chmielewska | Stambuł i jego rana | 139 |
| Marta Miskowiec | Jest i nie ma | 151 |
| Piotr Seweryn Rosół | Uwięziony w podróży donikąd. Opowieści idiotyczne Andrzeja Stasiuka | 157 |
| Tomasz Szerszeń | Genex: historia pewnego nie-miejsca | 163 |
| Szymon Uliasz | Niziny Węgierskiej Melancholii. Harmonia i entropia w powieści László Krasznahorkaia | 167 |
| Czesław Robotycki | Wielkomiejskie środowisko artystyczne na przykładzie kręgu przyjaciół Piwnicy pod Baranami | 175 |
| Krystian Darmach | Lizbońska pastelaria jako trzecie miejsc | 183 |
| Michalina Lubaszewska | Fotografia jako rzecz-relikwia. Motyw „ołtarzyka” w literaturze i filmie | 191 |
| Magdalena Stopa | Mała wielka historia | 197 |
| Janina Fatyga, Barbara Fatyga, Ludwika Malarska | Miejsca w cieniu | 201 |
| Aleksander Jackowski | Zapiski syberyjskie | 209 |