Geografia wyobrażona: Irlandia |
Tomasz Wiśniewski | Geografia wyobrażona: Irlandia | 3 |
Paula Meehan | Wiersze, przeł. Maria Fengler | 4 |
Patrycja Zielke | Paula Meehan | 8 |
David Malcolm | Czas i przestrzeń w ‘The Solace of Artemis’ Pauli Meehan, przeł. Patrycja Zielke | 11 |
Maria Fengler | Mise Éire: rewizje patriotycznego mitu we współczesnej poezji irlandzkiej | 18 |
Agnieszka Żukowska | Sztuka współczesna w dialogu z poezją Seamusa Heaneya: T.P. Flanagan i Arno Kramer | 27 |
Mirosława Modrzewska | Poetyka romantyczna Melodii irlandzkich Thomasa Moore’a | 34 |
Barbara Świąder-Puchowska | W Irlandii, czyli w Polsce? Teatr i dramat w Irlandii i w Polsce w latach 90. XX wieku | 40 |
Marta Maciejewska | Kulturotwórcza rola Irish Folklore Trilogy Cartoon Saloon w kontekście historii irlandzkiej animacji | 47 |
Paweł Biliński | Od Poitín do Cichej dziewczyny – trzy fazy historii irlandzkojęzycznego filmu fabularnego | 55 |
Karolina Kosińska | Spektakularni chłopcy i ciche dziewczyny | 63 |
Antoni Michnik | Aisteach – awangarda potencjalna | 75 |
Maciej Rożalski | Poetyka pozostałości | 87 |
Beckett w Brazylii |
Sjón | Uwikłać siebie, żeby stać się nami, przeł. Wojciech Charchalis | 99 |
Cafira Zoé | Czekając na Godota na końcu świata, przeł. Wojciech Charchalis | 102 |
Teatr Oficina | Elektroniczne terreiro, przeł. Wojciech Charchalis | 103 |
Cafira Zoé | Park Bixiga. Woda do picia, Camará, przeł. Wojciech Charchalis | 104 |
Uniwersytet Antropofagiczny | Piąte uzębienie, przeł. Wojciech Charchalis | 106 |
* | [Dedykacja], przeł. Wojciech Charchalis | 107 |
Valmir Santos | Zé Celso wystawia w Rio klasyczną sztukę Becketta, przeł. Wojciech Charchalis | 108 |
Sidnei Barreto Nogueira, Camila Mota, Cafira Zoé, Kelly Campelo, Igor Marotti | Czekając na Godota i Exú. Zapis rozmowy, przeł. Wojciech Charchalis | 110 |
Casé Tupinambá, Carmen Silva, Camila Mota, Cafira Zoé, Igor Marotti | Godocie, jak przyjdziesz, mnie tu już nie będzie! Zapis rozmowy, przeł. Wojciech Charchalis | 116 |
Tomasz Wiśniewski | Beckett W Brazylii | 120 |
Małgorzata Jarmułowicz | Indonezyjski teatr martwego ciała | 122 |
Between.Pomiędzy: praktyki i strategie zarządzania w obszarze sztuk performatywnych |
Martin Blaszk, Katarzyna Kręglewska | Performanse delegowane Roberta Laycocka na Festiwalu Rozproszonym Between.Pomiędzy 2024 | 130 |
Katarzyna Pastuszak | Zapętlony czas. Notatki z pracy nad projektem performatywnym LoopCurrent | 141 |
Zofia Smolarska | Instytucjonalne formy wsparcia rzemiosła teatralnego | 149 |
Monika Rosińska | Między dłonią a światem: rzemiosło jako poiesis | 162 |
Perspektywy Nowych Mediów |
Anna Maj | Geneza, konteksty i horyzonty Perspektyw Nowych Mediów. O idei powstania Centrum Badań Sztuki Nowych Mediów, Kultury i Technologii | 170 |
Derrick De Kerckhove | Sztuka w epoce kwantowej, przeł. Claude 3.5 Anthropici Chat GPT-40 OpenAI. Przejrzała Anna Maj | 173 |
Anna Maj | Śląska Szkoła Multimediów – między teorią a eksperymentem. Od sztuki wideo do sztuki AI | 184 |
Marian Oslislo | Kalki | 196 |
Piotr Celiński | Ciało, podmiot i biomedialne interakcje | 201 |
Piotr Zawojski | Kulturowe i filozoficzne konteksty ekspansji sztucznej inteligencji | 209 |
Jan Stasieńko, Agnieszka Dytman-Stasieńko | Między posthumanistyczną krytyką ciała a AI art – twórczość Adama Pizurnego | 217 |
Anna Oleńska | Ciało i duch cesarza. O hybrydalnych i fantomowych wizerunkach Napoleona za życia i po śmierci | 225 |